چمن مصنوعی مهد کودک
نوشته شده توسط : chaman

برای ایجاد زمین بازی کودکان، چمن مصنوعی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  •  تمیز و پاکیزه باشد و استانداردهای بهداشتی را رعایت نموده تا برای سلامتی کودکان تهدیدی ایجاد نکند.
  • نرم و لطیف باشد تا خراش و آسیب بر روی پوست بدن کودکان ایجاد نکند
  •  رنگ های زیبا و طبیعی داشته باشد و منظره زیبایی را در زمین بازی کودکان ایجاد نماید.

بنابراین هنگام انتخاب چمن مصنوعی زمین بازی برای کودکان باید به این نکات توجه فرمایید
به دلیل تنوع مدل های چمن مصنوعی، باید دو مساله توجه کنید. اول این که هدف و قصد خود از خرید چمن مصنوعی و نصب را به دقت تعیین نمایید و مدلی را انتخاب کنید که دقیقا با نیازها و خواسته های شما منطبق باشد. دوم این که طبق سلیقه دلخواه و حس زیبایی شناسی خود اقدام به انتخاب نمایید. ما از دو راه با چمن مصنوعی ارتباط برقرار می کنیم، از راه بینایی که یعنی ظاهر چمن مصنوعی باید مطابق با سلیقه ما باشد و دیگری حس لامسه که یعنی هنگام تماس پوست بدن با چمن مصنوعی، باید حس لذت و رضایت به ما منتقل شود.
ویژگی های فنّی و کیفیت نیز جایگاه خاص خود را در انتخاب مدل چمن مصنوعی دارد که باید به آن دقت کافی نمود.

باید به نرمی و توانایی جذب ضربه در چمن مصنوعی به طور ویژه ای توجه کنید. چمن مصنوعی زمین بازی برای استفاده کودکان، باید به اندازه ای بافت حجیم داشته باشد که تمامی ضربات ناشی از برخورد دست و پا و سر کودکان را به خوبی جذب کند تا کمترین آسیب به بدن کودکان وارد شود. اگر چمن مصنوعی به اندازه کافی نتواند فشار ضربات را دفع نماید، از لایه های فوم اسفنجی مخصوص به منظور ضربه گیر در زیر چمن مصنوعی استفاده می شود.

کودکان هنگام بازی در چمن طبیعی ممکن است سرنگون شده و زخم هایی در پوست کف دست، آرنج و زانوی آنها ایجاد شود. کوفتگی و درد ناشی از ضربه باعث احساس رنجش و ناراحتی در آنها می شود. زیرا اغلب چمن های طبیعی، به خوبی مراقبت و نگهداری نمی شوند و در بسیاری موارد دچار خشکی و کچلی می گردند. بخش هایی از چمن طبیعی کاملا از بین می رود و خاک بستر نمایان می شود و در بخش های دیگر نیز، علف هرز رشد کرده و بافتی برجسته و ناهموار را در زمین چمن به وجود می آورد. این پستی و بلندی در چمن طبیعی، دلیل اصلی بسیاری از مصدومیت های شدید ورزشی بوده که برای مدت ها بر روی سلامت و آینده ورزشی کودکان و بزرگسالان تاثیر می گذارد.

اما در مقابل، وقتی روی زمین چمن مصنوعی پاپیروس با الیاف نرم و منعطف و ساختار یکنواخت و هموار بازی میکنید، احتمال از دست دادن تعادل و سرنگون شدن بسیار کمتر بوده و حتی اگر زمین بخورید آسیبی به پوست زانو وارد نمی شود. بازی کردن روی زمین چمن مصنوعی، ایمنی بیشتری برای کودکان به همراه دارد. البته لازم به ذکر است که سُر خوردن بر روی چمن مصنوعی و سایش پوست بدن با چمن مصنوعی در صورتی که با سرعت بالا و یا در مسافت طولانی انجام گیرد، باعث سوختگی و زخم های سطحی می گردد.
از سوی دیگر، وقتی کودکان با هم بازی میکنند، به زمین افتادنشان اجتناب ناپذیر است. سرنگونی بچه ها هنگام بازی روی چمن طبیعی، باعث کثیف شدن لباسها و دست و پای آنها میشود در حالی که اگر روی چمن مصنوعی بازی کنند، به دلیل عدم وجود هر گونه خاک و گِل، لباس و بدنشان تمیز باقی می ماند.

چمن مصنوعی در مهد کودک

چمن مصنوعی همچون گل های بهاری، با پوست لطیف کودکان مهربان است.

آن دسته از زمین های بازی که با مواد سخت و زبر همچون آسفالت، سیمان و یا خاک کوبیده پوشیده شده اند، برای بازی بچه ها مناسب نیستند و احتمال صدمات بدنی در آنها بسیار بالا می رود. سطوح پوشیده شده با شن و ماسه نیز مشکلات خاص خود را دارند. بچه ها ممکن است شن و ماسه را برداشته و به سمت یکدیگر پرتاب کنند که خطرات جدّی به همراه دارد. و یا ممکن است بچه های کوچکتر دانه های شن و ماسه را درون دهان خود فرو ببرند که خطر انسداد حلق و آلودگی های مختلف را در پی خواهد داشت.

چمن مصنوعی از یک یا چند لایه پلیمر تشکیل شده که با نخ های نازک و لطیف از جنس پلی اتیلن یا نایلون پوشیده شده اند. شیوه ساخت چمن مصنوعی، شباهت فراوانی به موکت دارد که تقریبا در هر جایی مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از تبلیغات چمن مصنوعی دیده می شود که از اصطلاح آنتی باکتریال برای آن استفاده می شود. باید خاطر نشان کنیم که کاربرد این عبارت برای چمن مصنوعی درست نیست. این اصطلاح برای موادی به کار می رود که با شیوه های مختلف، باکتری ها را از بین می برند. ولی چمن مصنوعی توانایی نابودی باکتری ها را ندارد. آنچه که باید در مورد چمن مصنوعی تاکید شود این است که، به دلیل ساختار خاص رشته های چمن مصنوعی و سهولت نظافت، به راحتی کثیفی ها از آن پاک شده و باکتری در میان الیاف، امکان رشد و گسترش نمی یابند.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: